في مره من المرات قال وائل الي احمد أنا تعرفت على زوجة امام المسجد .. .
وهي تريدوني ان أجيها على البيت .. . وانا اخاف ان يطب علينا زوجها !! . . فما رايك لو بعد الصلآة تجلس تتكلم مع الآمام .. . وتلهيه شويه لحد مأ يرجع بيته تكلمني ؟ 
احمد قال ماشي.. . 
وفعلآ بعد الصلآة راح احمد وسلم عالآمام .. . وجلس يحاول يتكلم معاه .. . لحد ما خلص كلآم وقعد يرن على وائل ويقله ان الشيخ راح يرجع بيته .. . وطبعا على طول وائل يرجع لأحمد .. . ويحكيه اللي صار وفضل الحال هكذا لفترة طويلة .. .
وصار في صداقة بين احمد وبين امام المسجد .. . من كثر ما يجلس معاه لدرجة ان ضميره بدأ يأنبه .. . 
وفي يوم احمد أخذ قرار وقال لآزم أقول للشيخ المسكين !! . حرام لآزم يعرف زوجته ماذا تفعل فيه .. . وراح آلآمام وقاله : ياشيخ بصراحة أنا ما كنت أجلس معاك لله في لله .. . ولكن كنت أجلس علشان أغطي على صاحبي .. . لآن زوجتك تخونك معاه .. . 

تعرفون ماذا كان رد الشيخ قال : . . . . .
.
.
.
.

بس أنا مش متزوج !!!! . فوقع في صدمة !!!! عرفتوا وائل كان يروح لزوجة مين؟
.
.
. كان يروح لزوجة احمد . طعنـه ف الصميمـ . 
احذر من عدوك مره و احذر من صديق السوء الف مره